piektdiena, 2010. gada 26. marts

Ķenguru ķērāji

Ieraugot tik ļoti pierasto džipu šeit pilsētas ielās es protams ne druskas neizbrīnējos. Apvidus auto tik biežie priekšējie aizsargstieņi šeit uzmontēti arī busiņiem. It kā jau nekas īpašs, bet tad es atcerējos, kā šos dēvē Latvijā.

Protams, tie taču ir ķenguru ķeramie. Pilnīgi loģiski, ka Austrālijā, kur ķengurus uz ceļa sastapt nākas bieži (vismaz tā runā), ar aizsargstieņiem ir aprīkotas visas automašīnas no lamborgini līdz ikarusiem (ja tādi te atrastos). Nu gluži tik traki nav, bet ķenguru ķeramie tomēr ir bieža padarīšana.
Pie šiem stieņiem pilnīgi praktiskā nolūkā bieži vien tiek piemontētas arī visai garas antenas. Tās  nepieciešamas, lai izbraucot no pilsētām, kas reizēm atrodas krietni vien tālāk par 1000km viena no otras, būtu iespējams sazināties. Tiesa gan mobilās zonas nav tikai pašā tuksnesī, bet auto, kas ceļo starp pilsētām, atrodas tālu viens no otra. Tāpēc arī vajadzīgas ļoti garās antenas, lai auto varētu sazināties savā starpā pa rāciju un ziņot citiem par apgāzušos ūdens cisternu, piemēram.
Šajā bildē redzamais ķenguru ķeramais, vai kā to sauc Austrālijā - par buļļu restēm (!) - papildināts arī ar ko vairāk. Nē, tās nav caurules raķešu izšaušanai, tās paredzētas gariem makšķerkātiem, ko šī auto īpašnieks acīmredzot bieži vadā līdzi tuksnesī. Tā nu šeit tā dēvētie buļļu ķeramie noder visam kam, tikai ne buļļiem, kuru šeit nav sevišķi daudz. Bet Latvijā ķenguru ķeramie ķenguriem nu gan nekā nav izmantojami, jo mūsu drošības stieņi tik tālu nekad netiks atvesti.
Publicēts arī aizbraukt.lv

2 komentāri:

  1. Toties mūsējos drošības stieņus var noniķelēt vai pat nozeltīt, parādot par cik daudz pārāks esmu par to*nīkulīgo* savu kaimiņu. Lūk tā!!!

    AtbildētDzēst
  2. raksts ar krasainaam bildeem jeekabam, taa teikt:)

    AtbildētDzēst