trešdiena, 2010. gada 22. septembris

Beržam netīrums austrāliski

Ieejot lielveikala sadzīves ķīmijas preču sadaļā, gluži kā Latvijā arī šeit man aizcirtās elpa no sīvi kodīgā dažādo tīrības līdzekļu aromāta. Cenšoties elpot lēnām un nepārāk dziļi es pētīju plauktos esošos līdzekļus un centos izvēlēties kādu, kas būtu noderīgs man.
Neizbēgami es sastapos ar ļaunajiem brendiem, kas atrodami it visur: Ajax, Bref, Tide, Colgate, Palmolive, utt. Daļa no šiem vispasaules ļaunajiem ķīmiskajiem līdzekļiem šeit ieguvuši pavisam citādus nosaukumus kā ierasts Latvijā. Atpazinusi pēc iepakojuma, krāsām, burtu šrifta un citām brendiem tik raksturīgajām pazīmēm es uz iepakojumiem lasīju, manuprāt pavisam smieklīgus nosaukumus. Trauku mazgājamās tabletes Calgonit šeit tika sauktas vienkārši par Finish, bet Cillit BANG bija kļuvis par BAM. Pēdējo vēl es spētu kaut kā izskaidrot ar Austrumeiropiešu izrunātajām un saprastajām skaņām - Bang daudz vairāk izklausās kā troksnis nekā BAM. Smieklīgākais uzņēmuma Unilever gudro prātu radītais nosaukums ir tīrīšanas līdzeklim, ko mēs it labi zinām ar nosaukumu CIF. Acīmredzot angliskajā pasaulē daudz tīrāk skan burtu salikums JIF, ko angliski runājošie, protams, izrunā kā Džif. 
Ilgi es domāju, kāpēc te ir šādas atšķirības brendu nosaukumos, bet pie lielas skaidrības netiku. Tad nu nolēmu, ka kāds bez šaubām svarīgs un tīrīšanas līdzekļu ražotājkompāniju apmaksāts pētījums viņiem parādījis, ka cilvēki Austrālijā asociē zināmus burtus vai to salikumus ar dažādām sadzīves problēmām - piemēram tīra māja izklausās līdzīgāk JIF, bet tīri trauki nozīmē, ka viss pabeigts - Finish.
Tā nu man uz plaukta virtuvē glabājas plastmasas pudele identiska Latvijā lietotajai uz kuras dižiem burtiem rakstīts JIF, arī pudeles saturs ne ar ko būtiski neatšķiras, tikai katru reizi uzspiežot biezo līdzekli uz lupatiņas es pasmaidu un domās izrunāju tā nosaukumu pa latviešu modei - JIF.

2 komentāri:

  1. Lai Tev laimiga Dzifosana! :)
    A

    AtbildētDzēst
  2. Galvenais taču pārdot. Ja ķīmija efektīva, grūti izdomāt efektīvāku, bet* papīrs pacieš visu*.Ja nosauksi vienu lietu divos vārdos, es ,kā vienmēr, paņemšu abas, jo nevarēšu izvēlēties.

    AtbildētDzēst