trešdiena, 2010. gada 7. jūlijs

Zemeņu diena

Jūlijs ir zemeņu laiks Latvijā un izrādās arī visīstākais zemeņu laiks Austrālijā. Tas nu no visas sirds priecē mani -  īstu zemeņu laika bērnu. Zemeņu torte jau top un drīz ar putukrējumu un ogām rotāta tā iezīmēs vēl vienu nodzīvotu gadu.


Viss dzimšandienas rīts man pagāja tortes gatavošanā, putukrējums un tortes ripas tika krāmētas pamīšus ar zemenēm un nu arī galarezultāts vismaz vizuāli priecē patiesi. Jācer, ka būs tik pat garšīgi, cik izskatās. Māmiņa tikmēr Latvijā cītīgi būvēja savu torti meitas svētkiem, jo kā tad bez tās un abas mēs skaipā kosultējāmies, kādā secībā liekamas kārtas, lai torte garšotu lieliski. Tā nu divas zemeņu tortes dzimšandienā ir tapušas un drīz būs jāķeras pie ēšanas.
Kad šīs zemenes būs notiesātas var droši doties uz zemeņu lauku, kas tepat netālu ārpus pilsētas. Joprojām zemenes laukos zied un lēnām sāk ražot. Pavisam drīz zemeņu sezona Austrālijā būs pilnā plaukumā un, kad milzīgais zemeņu lauks būs pilns ar odziņām, tad ikviens varēs tur ierasties, paņemt kasti, samaksāt pāris naudiņas un mesties rāpus starp zemeņu vagām un lasīt viskārdinošākās zemenes savā kastītē. Interesanti, ka šejienes zemenēm lapiņas ir ļoti lielas un noklāj daļu odziņas. Tā nu pēc katras iztukšotas kastītes pāri paliek paliela kaudzīte ar zaļajām zemeņu lapiņām.
Tieši zemeņu lasīšanas atrakcija mani vilina, jo zemeņu smaržas pilnajā laukā, pašam salasīt savas zemenes, man šķiet tiešām jauka doma. Īstais brīdis, kad lasītāji tiks brīvi ielaisti zemenēs, būs augustā, bet kamēr es to gaidu, varu droši kārumoties ar tirgū nopērkamajām zemenēm.
Jādomā, ka drīz man uz balkona iekārtajā podiņā augošās zemenītes arī sāks ražot, pagaidām gan tās tikai cītīgi audzē lapas, bet ogas esot patiešām saldas. Tā nu mīļi jūs lūdzu uz savu svētku torti, apēdiet pa kādai zemenei uz zemeņu meitenes veselību!

1 komentārs: