pirmdiena, 2010. gada 7. jūnijs

Puķu takas

Jau krietnu laiku dzīvojot šeit Austrālijā, esmu pamanījusi, ka ziedoši augi te sastopami visu cauru gadu. Augi ir tik dažādi un nomaina viens otru tā, ka ziedēšana tā arī nebeidzas. Joprojām mazliet skumstu, jo noziedējuši ir frendžapenī koki ar rozīgajiem, saldi smaržojošiem ziediem, kas ir tik ļoti pareizi, ka tā vien prasās pēc iespraušanas matos. Vīriešu autobraucēji nolēmuši neņemt par pilnu tās meitenes, kas salīmējušas šo ziedu uzlīmes uz saviem auto. Tas tāds kā protests pret šiem dikti sievišķīgajiem koku ziediem. Protams, ir arī tie augi, kas nekad nepārstāj ziedēt.
Katru dienu jau kopš pašas atbraukšanas dienas un tas jau ir vairākus mēnešus no vietas es, uz pilsētu ejot, dodos pa ieliņu, kurā aug liels krāšņi ziedošs krūms. Tas iestādīts kādā piemājas dārziņā un pārkāries pār sētu, liek man katrreiz noliekt galvu, lai es tiktu cauri vai arī jāiet apkārt pa ielu. Koši krāsotie ziedi izskatās mazliet sausi un pieskaroties viegli čaukst, bet tie tomēr nozied un plaukst atkal jauni un tā jau mēnešiem no vietas mani katru reizi ceļā uz pilsētu aizvada šis košais ziedu krūms. Ziņošu, ja tas pēkšņi sapratīs, ka Austrālijā ir iestājusies ziema un pārstās savu ziedēšanu.
Uz veikalu mans ceļš ved pa ielu, kuras malā sastādīti daudzi koki. Vienu dienu ejot uz veikalu neticēju savām acīm - šie koki pēkšņi bija pārvērtušies par tīkami rozīgām kupenām. Visi vienos ziedos! Tā viņi te dara - zied rudenim nākot.  Šim kokam rozā taurīšu ziedu ir krietni vien vairāk kā zaļo lapu. Nu jau lēnām taurītes sāk krist zemē un, lai gan rozīgumu koki vēl nav zaudējuši, tā vien šķiet, ka drīz to ziedēšana būs galā. 
Ceļā uz veikalu neatliek nekas cits, kā samīt pāris desmitus šo ziedu, kas guļ zemē, vai vērot tos, kas pelēki un sašļukuši, jo kāda cita kāja tiem uzminusi pirms manis.
Tā es te priecājos par krāšņajiem pārsteigumiem, ko man sagādā koki un krūmi, uzziedot tik strauji un koši, ka pat reizēm negribas turpināt savus ceļus un iet tiem garām. Tāpēs es arī bieži izvelku kameru un ziedu attēli tik krājas un krājas.

3 komentāri:

  1. Brīnišķīgi! Žēl, ka Latvijā nav tādu augu, kas ziedētu visu gadu!

    AtbildētDzēst
  2. Gribētos redzēt arī ziedu portretus. Varbūt ir vēl jaukāki kā kopskats. Arī Latvijā ir augi, kas zied augu gadu, piem. salmenes.

    AtbildētDzēst
  3. Buus ziedu portreti.. buus! Ir jau sabildeeti, jaasameklee un jaasaliek kopaa :) Tad varees baudiit skaistumu!

    AtbildētDzēst