pirmdiena, 2011. gada 21. novembris

Latvijas meiteņu komanda piedalās regatē Turcijā

Novembra sākumā, kad Latvijā vairums jahtu jau bija izceltas krastā, lai gaidītu pavasari, Turcijas kūrortpilsētā Marmarisā notika viena no lielākajām reģiona regatēm - Marmaris International Racing Week. Nedēļu garās sacensībās uz starta izgāja vairāk kā 150 jahtas tostarp arī divas ekipāžas no Latvijas. Viena no tām bija Krievijas burāšanas skolas "Go Sailing" uzaicināta Latvijas meiteņu burātāju komanda, otra - Igora Bukovska vadītā jahta Lettland, kas šajās sacensībās piedalās regulāri, iegūstot arī godpilnas vietas.

Meiteņu komanda no Latvijas startēja uz kruīza jahtas Jeanneau Sun Odyssey 45.1 un tika ierindotas IRC 3 grupā kopā ar Bukovska vadīto Beneteau First 36.7 un citām sportiskām jahtām. Arī šogad jahta Lettland, kuras komandā bija tikai divi latviski runājoši burātāji, kopvērtējumā savā grupā izcīnīja 1. vietu. 

Marmarisas ikgadējās sacensībās Kapteine Signe Andersone un meitenes neizbēgami izpelnījās vietējo turku uzmanību un arī pozitīvu attieksmi no daudzajām Krievijas komandām. Marmarisa ir iecienīts kūrorts Krievijā un arī Marmaris International Racing Week kļuvusi par prestižu regati Krievijā un tajā piedalās labākās komandas no Krievijas, Ukrainas, Bulgārijas. Populāra šī regate ir arī Turcijas, Francijas un Grieķijas burātājiem.
Marmarisas sacensības pārsvarā notiek līcītī pie pilsētas jahtklubiem, no kuriem lielākajā izvietotas ap 4000 jahtu, bet Netsel Marina, kurā stāvēja sacensību jahtas pietiek vietas ap 1000 laivām. Vairāku posmu distance bija klasiskais trīsstūris un pēc tam cilpa, kas bija izlikta slēgtā līcītī ar ļoti mainīgu vēju. Vējš šeit pūš galvenokārt gar kalnainajiem krastiem un centrālajā daļā parasti ir bezvējš, tādēļ vietējo apstākļu zināšana šajā vietā ir absolūta priekšrocība. Tikai viens posms notika puslīdz atklātā Vidusjūras līcī joprojām gan ļoti tuvu krastam.
Pirmā sacensību posma starts tika dots ar kavēšanos un komandas vairākas stundas karstajā saulē gaidīja vēja parādīšanos. Citādi gandrīz 40 vienas grupas jahtas, kas 10 minūšu garajā starta procedūrā iziet uz starta, nespētu pietiekami manevrēt un pēc starta signāla šķērsot starta līniju, dodot vietu nākamajai grupai (kopā bija 4 starta grupas). Distancē, protams, cīņa par vietu pie markas un iespēju palikt virsvējā bija ļoti sīva.
Arī latviešu meitenes uz jahtas "Anouk" lieliski darbojās ar spinakera un citu vieglajam vējam pasmago dakrona buru regulēšanu. Un tas viss pēc tikai viena treniņa iepriekšējā dienā, kurā kapteine mazliet pierada pie jahtas un komanda pacēla un izpētīja uz laivas esošās buras un sadalīja pozīcijas.

Milzīgais jahtu skaits nelielajā līcītī un krāsaino spinakeru mežs uz līci apņemošo kalnu fona izskatījās ļoti iespaidīgi.
Otrajā dienā pēc apmēram 5 stundu gaidīšanas tiesnešu kuģu tuvumā, lēnā un nepastāvīgā vēja dēļ jūras posms tika atcelts pavisam, tikmēr uz latviešu meiteņu jahtas viesojās grieķu filmēšanas komanda un meitenes iekļuva oficiālajā sacensību video dienasgrāmatā. 


Interesanti tapa regates foto un video no putna lidojuma - tam tika izmantots paliels ar veiglu gāzi piepūsts balons, ko auklā vilka aiz motorlaivas. Tas spēja noturēt gan foto gan video kameru, ļaujot uzņemt lieliskus kopplāna skatus ar daudzajām jahtām.
Trešajā dienā īsajam jūras posmam izdevās dot startu ar nelielu kavēšanos, bet atkal pūta lēns vējš un īsajos krekliņos un šortos tērptās komandas baudīja sauli līdz tā aizgāja aiz kalniem. Pēc tam strauji palika auksts un sacensības noslēdzās jau tumsā tuvu pie kontrollaika beigām. Distancē cīnoties par pirmo vietu jahta Lettland nebija vērīga pret apkārt notiekošo un spītīgi pat neskatoties uz latviešu meiteņu jahtu labajā halzē, neiedeva ceļu un riskēja ar protestu un atvadīšanos no pjedestāla, jo arī pirmās dienas rezultāts viņiem nebija sevišķi veiksmīgs.
Uzmanību piesaistīja arī interesantās formas spinakers, kura vidū bija izgriezts caurums un iešūts pūķis, kas iespējams ļauj spinakeru stabilāk nest vājā vējā.

Ceturtais starts atkal ar trīsstūri un cilpu un beidzot pūta pietiekams vējš, lai sacensības sevišķi nekavētos. Latviešu meiteņu iesākto pirmsstarta iesildīšanos deju ritmos jau bija novērtējuši daudzi sacensību dalībnieki un pievienojās rīta rosmei, pavadot vienīgo tikai meiteņu komandas jahtu Marmarisas regatē.
Piektā sacensību diena atkal sākās ar ilgu starta gaidīšanu, bet tad īsi pirms brīža, kad starts būtu pavisam jāatceļ, izdevās sagaidīt vēju un palaist jahtas distancē. Atnākušais vējš lēnām auga un pie finiša jau pūta tik spēcīgi, lai būtu jākantē ne tikai zemvēja borts. Vēsais vējš arī liedza izbaudīt sauli novembra sākumā, tomēr ūdens vēl bija gana silts un pēc finiša meiteņu komanda nolēma iziet ārpus noslēgtā līča un nopeldēties sāļajā Vidusjūrā.
Pēc nogurdinošas dienas burājot saulē un vējā, lielā cieņā bija turku tradicionālais gardums baklava - sīrupā mērcēti mīklas un riekstu sacepuma gabaliņi, tāpat ātri pazuda arī saldā pistāciju šokolāde. Saule un vējš darīja meiteņu sejas priecīgas un ļāva lieliski pavadīt laiku burājot Turcijas kūrortā.


13 comments:

  1. Ja meitenes pašas būtu vērīgākas, tad ievērotu to, ka Lettland kapteinis vaicāja par iespēju dot ceļu (kā tas šajā regatē daudzkārt notika starp jahtām, kuras tieši necīnās savā starpā). Anouk būtībā neko nezaudējot uz brīdi nedaudz izmainīja kursu, par ko Igors Bukovskis pateica paldies tās kapteinei. Tas arī viss, ko varu pastāstīt par šo dramatisko situāciju.

    Arnis Ozols (Orion & SnowWhite)

    AtbildētDzēst
  2. Meitenes bija nevērigas ne tikai sacensību gaita, kaut gan vel reiz paldies par doto ceļu,bet arī latviešu skaitīšanā uz jahtas "LETTLAND" borta.
    Varu jums paziņot, ka Igors Bukovskis pēc tautības ir krievs.
    Latviešu meitenes laikam bija vienīgā ekipāža kas neapsveica savus tautiešus ar uzvaru, uz jahtas tomēr latviešu karogs.
    Ar cieņu
    Igors Bukovskis

    AtbildētDzēst
  3. Atvainojos A.god. Bukovska kungam par kļūdu par tautību. Tagad tas ir izlabots.
    Linda

    AtbildētDzēst
  4. Vai God. Bukovska kungs nepastāstītu nedaudz sīkāk kā tieši izpaudās vaicāšana par iespēju dot ceļu? Un kā izpaudās paldies teikšana? Jo tiešā veidā šo darbību mēs acīm redzami atkal neievērojām, lai gan ar citām jahtām ceļus krustojot problēmu nebija...

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Anonīms8/6/12 08:11

      nomet svaru, lai var pāri vaigiem redzēt, tad varbūt pat nebūs jāvaicā

      Dzēst
  5. Atkal Bukovskis, atkal problēmas, atkal vainīgi visi, tikai ne viņš! Pēc tautības krievs, bet raksturs kā latvietim - kašķīgs un piekasīgs! Jauki, atkal latvieši māk pakašķēties! Bet, meitenes, prieks par jums, turpiniet, pateicoties Bukijam, jūs daudz ko iemācīsieties, gan startus, gan ievērot līdz pēdējam sīkumam noteikumus!
    Ar cieņu, arī zēģelētāja!

    AtbildētDzēst
  6. KĀJĀM GAISĀ JŪRĀ IR BBSTAMI UN NAV ĀTRUMA!:))

    AtbildētDzēst
  7. Burvīgs pasākums daudzjahtu starta pieredzei.Lieliska izklaide.Bukovsku ģimene,cik zināms, īstenībā nāk no Polijas, tā ka runājot par tautību, jautājums ir strīdīgs.

    AtbildētDzēst
  8. Nu,spriganaas meitenes!;)Feini.
    Dace

    AtbildētDzēst
  9. Anonīms8/6/12 08:10

    Meitenes tik brauc uz turieni koķetēt ar turkiem un ukraiņiem, ne burāt, un viņu uzvedība jau godu Latvijai nedara, ko papildus pierāda arī šādi viņu izteikumi par citiem burātājiem.

    AtbildētDzēst
  10. Free Blogger Templates
    http://bangashtemplates.blogspot.com/

    AtbildētDzēst
  11. Viss ir forši! Lai latvju meitas zeļ !
    Igors Bukovskis
    P.S. Un vel reiz atvainojiet par neērtībām !

    AtbildētDzēst
  12. Oi nē, es pagaidām turciju izlaizu, man bail uz turieni

    AtbildētDzēst